Nuffnang AD Top Bar

Visit my new Domain

BlogExplosion

Friday, December 10, 2010

Malaysian Rude Drivers

Haaaahhh… bila baca je, korang mesti teringat, manusia-manusia yang sangat kurang ajar semasa memandu kat jalan raya kan… korang memang betul… setiap pagi, bila I drive pi kerja… aku mesti bengang dengan sesetengah manusia yang pandu perlahan atau hog the third lane padahal pandu punye la slow gile…



Pernah sekali, oleh kerana I dah biasa pandu kereta kelisa ku, but on that day, I drove my hubby’s WAJA yang mempunyai signal lever yang terbalik daripada kereta normal… (apake bende engineer WAJA pikir pun aku tak tau, kenapa mesti dia kasi terbalik signal lever tu… ) so, instead of the wiper, aku tertekan headlight punye signal… orang kat depan I jadi bengang dan bila aku try overtake dia, dia halang jalan and then bila I try ke kiri untuk overtake, dia halang jalan aku lagi… cis bedebah punye jantan… mau je aku tunjuk middle finger. But I was brought up by a good family, so I takde la berkelakuan macam jantan tu yg aku rasa memang tidak berpelajaran, bodoh dan takada otak… my blood boils thinking bout it… This is how road rage happens and people get injured or worst, killed for stupid reason…


Anyway, yesterday, while I was driving… I tried to turn left at a junction but there were cars speeding not giving way… so, aku pun angkat tangan dan memberikan senyuman yang sangat manis… hehehe… immediately car yang tengah speeding pun dah slow down… dan dia kasi aku masuk lane tu… hehehe… tak taulah sama ada dia bagi aku masuk sebab aku pompuan ke ape… but one thing today I tried the same way…and yes the drivers are polite enough to give me way… so, I think sometimes people become rude on the road when others are rude too… when u give them a smile and wave at them… they are totally fine…


No comments: